پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همسر شهید: سخنان مقام معظم رهبری مرهم درد بازماندگان منا بود

  • 21 شهریور 1395
  • 16:21
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 319 بازدید
  • Article Rating
همسر شهید: سخنان مقام معظم رهبری مرهم درد بازماندگان منا بود
همسر شهید حمیدرضا خاکسارحقانی گفت: هشدار رهبرمعظم انقلاب به آل سعود و همچنین سخنان ایشان پس از حادثه منا باعث آرامش و اطمینان قلب و همچنین مرهم درد بازماندگان این فاجعه بود
فریده باقریان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هشدار و سخنان مقام معظم رهبری باعث شد که پیکر مطهر جانباختگان منا از دست ظالمان آل سعود بیرون بیاید و این امر نشان داد که سخنان رهبری راهگشا و تعیین کننده است.
وی با اشاره به این که از عاملان و مسببان این فاجعه نخواهم گذشت، اظهار کرد: مجامع بین المللی باید در مقابل کشتار هزاران مسلمان در حادثه منا واکنش نشان دهند.
باقریان بر ایجاد اتحاد و همدلی مسلمانان جهان برای خارج کردن مدیریت حج از دست دولت عربستان و آل سعود تاکید کرد و گفت: این حادثه عمدی و از پیش برنامه ریزی شده بود.
به گفته وی، فاجعه منا و کشته شدن هزاران مسلمان با لباس احرام در حرم امن الهی نشان از بی کفایتی دولت آل سعود در برگزاری مناسک حج است.
وی از مسئولان خواست، هرچه سریعتر با کمک کمیته حقیقت یاب پیگیری های لازم را در این رابطه انجام دهند و ابعاد حقوقی این فاجعه را در محاکم بین المللی دنبال کنند.
باقریان اظهار کرد: روشن شدن علت حادثه و محاکمه عاملان آن مهمترین خواسته بازماندگان فاجعه مناست.
وی در پایان افزود: همیشه شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود بر زبان ایرانیان جاری بوده و خواهد ماند.
عید قربان سال 94 هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات در اثر سوء مدیریت و بی کفایتی مسئولان سعودی فاجعه ای دلخراش رخ داد که منجر به جان باختن حدود هفت هزار نفر از حجاج سراسر دنیا شد.
64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع سال گذشته عازم سرزمین وحی شدند که 405 نفرشان در قالب 3 کاروان از استان چهارمحال و بختیاری بودند.
13 تا 18 شهریورماه هفته بزرگداشت شهدای منا نامگذاری شده است.
اصغر شاهسون امتیاز به خبر :