پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همایش زائران نوروزی عتبات عالیات در چهارمحال وبختیاری برگزار شد

همایش زائران نوروزی عتبات عالیات در چهارمحال وبختیاری برگزار شد
همایش متمرکز زائران کاروانهای نوروزی عتبات عالیات استان چهارمحال وبختیاری روز شنبه مورخ 21 اسفندماه در تالار غدیر شهرکرد با حضور زائران اعزامی از تاریخ 24 اسفند تا 8 فروردین 96 برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی حج و زیارت همایش متمرکز زائران عتبات عالیات استان چهارمحال وبختیاری با حضور زائران 17 کاروان نوروزی عتبات عالیات، روحانیون ، مداحان و مدیران این کاروانها برگزار شد.
در این همایش حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری ضمن خیر مقدم به حاضرین در خصوص اهميت زيارت امام حسين(ع)، مغتنم شمردن ايام حضور در حرمين و توصيه هاي مذهبي به ايراد سخنراني پرداختند .
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین پروانه مدیر دفتر جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری در راستای ضرورت خودسازی و بهره گیری حداکثری از این سفر معنوی مطالبی را ارائه نمودند و از زائران خواستند قدر سفر به عتبات را بدانند و هنگام دعا کردن در این مکان های مقدس دارای همت و خواسته های عالی باشند. ایشان در ادامه در خصوص اهمیت زیارت امام حسین(ع) بخشیده شدن گناهان گذشته و آینده و تغییر مسیر زندگی فرد را مورد بحث قرار دادند.
در ادامه همایش آقای سعید محمدی نماینده اداره کل بازرسی سازمان در حج و زیارت استان در خصوص مسائل اجرایی و قوانین و مقررات عراق مواردی را متذکر شدند و در پایان حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در خصوص بازسازی عتبه مقدسه عراق و مشارکت های مردم استان چهار محال وبختياري در كمك به ساخت ضريح ائمه(ع) و امور عمراني به سخنرانی پرداختند و در ادامه افزودند اميد است در سال آتي نيز شاهد مشاركت خوب مردم در این زمینه باشيم.
ضمناً پیش از برگزاری همایش متمرکز زائران عتبات نوروزی نشست یک روزه مدیران ، روحانیون و مداحان کاروان های نوروزی برگزار گردید که در این نشست نکات کلی و ملاحظات اجرایی و فرهنگی نوروز 96 بصورت بند به بند برای مدیران و روحانیون کاروان های عتبات عالیات توسط مدیر حج و زیارت استان توضیح داده شد. در ادامه آقای آقابزرگی به نحوه ارزیابی مدیران توسط نمایندگان اداره کل بازرسی در کشور عراق ، وضعیت هتل ها ، تعداد روزهای اقامت زائرین در شهرهای نجف ، کربلا و کاظمین ، ساعت پروازها ، گروه قیمتی کاروان ها ، سعه صدر مدیران و روحانیون و رفع مشکلات احتمالی از طریق ستاد در کشور عراق اشاره و همچنین برهمکاری مدیران با کاروان های عتبات عالیات کمیته امداد حضرت امام (ره) تأکید داشتند . جلسه رأس ساعت 14 با ذکر صلوات به پایان رسید.
اصغر شاهسون امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط