پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همایش یاوران حجاج کاروان های حج تمتع استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد.

همایش یاوران حجاج کاروان های حج تمتع استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد.
همایش ارتقاء گروه هاي ياوران حجاج كاروان هاي حج تمتع استان روز سه شنبه 27 تیرماه ساعت 17 با حضور 50 نفر از اعضای یاوران حجاج در شهرکرد برگزار شد.
در ابتدای این همایش حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری به آثار معنوی تعاون در حج و کمک به زائرین اشاره نمود و با بيان اینکه تعاون در حج و كمك به زائرين بركات و آثار معنوي فراواني دارد، افزود: اين توفيق با كمك به زائران ناتوان و سالخورده مضاعف مي‌گردد كه اين فرصت را بايد قدر دانست. در ادامه ایشان از نگاه سيره اهل بيت عليه الاسلام توفيق یاری و خدمت رسانی را فرصتي ارزشمند و مغتنم براي یاوران حجاج بر شمردند و بر ضرورت حفظ آبروي شیعیان جهان توسط زائران تاكيد كرد. وی استفاده از فرصت خدمت به ضيوف الرحمن را توفيقي دانست كه براي كمتر كسي فراهم مي شود ومتذكر شد از بين ميليون ها دلداده و عاشق خدمت ، امسال اين شرايط براي شما فراهم شده است.
در ادامه آقای آقابزرگی مدیر حج و زیارت استان توضیحاتی در خصوص ساختار کاروان ها، مجموعه ها ، شرایط حج سالجاری، اسکان و حمل و نقل عنوان نمود و با اشاره به تلاش جهادی مسئولان برای آماده‌سازی مقدمات سفر حج تمتع امسال گفت: روابط سیاسی بین دو کشور مساله‌ای دیگر است و تلاش مقامات هر دو کشور برگزاری یک حج آرام و مطلوب است.
آموزش های مقدماتی امداد و نجات از جمله گرمازدگی، احیای قلبی و حساسیت های بهداشتی سفر بخش دیگری از این گردهمایی بود که توسط آقای صفاریان از تکنسین های پزشکی برای حضار ارائه شد و با پاسخ به سوالات شرکت کنندگان و ارائه بسته های فرهنگی یاوران حجاج برنامه پایان یافت.
اصغر شاهسون امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط