پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همایش متمرکز زائران حج تمتع استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد

  • 07 مرداد 1396
  • 11:24
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 532 بازدید
  • Article Rating
همایش متمرکز زائران حج تمتع استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد
همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان چهارمحال وبختیاری روز جمعه 6 مردادماه با حضور 400 نفر از زائران و عوامل حج 96 برگزار گردید.
این همایش با هدف ایجاد آمادگی روحی و ذهنی در زائران، از سوی دفتر نمایندگی بعثه و حج و زیارت استان با حضور 400 نفر از زائران و عوامل حج تمتع سالجاری در مجموعه فرهنگی بنیاد شهید استان در بخش های مختلف برگزار گردید.
این همایش راس ساعت 9 صبح با قرائت قرآن مجید آغاز و در ابتدا آقای آقا بزرگی مدیر حج و زیارت استان ضمن خیر مقدم به زائران و تقدیر از حضور باشکوه آنها در این همایش توضیحاتی را در خصوص ساختار کاروانها، شرایط حج سال جاری، اسکان و حمل و نقل بیان نمودند. آقابزرگی در ادامه توجه و رعایت نکات اجرایی ارائه شده توسط مدیران در جلسات آموزشی را از اصول مهم این سفر دانستند و زائران را به حفظ وحدت و خونسردی در تمام طول سفر دعوت نمودند.
در ادامه جلسه نمایندگان پلیس مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه علوم پزشکی استان و کارشناس امنیت سفر توضیحات تخصصی مهمی را در خصوص موارد مربوطه ارائه نمودند. و کلیپ های آموزش در این خصوص جهت توجیح زائران محترم پخش شد.
این همایش با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری با ارائه نکات اخلاقی و معنوی سفر حج ادامه پیدا کرد. وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام توجه جدی به بحث حج شده است افزود حج یک واجب شرعی است و حضور شیعیان ایران در حج موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی است. حجت الاسلام اسماعیلی نکاتی را در خصوص حفظ حجاب بانوان، استفاده حداکثری از این سفر معنوی و رعایت اخلاق و آداب سفر ارائه نمودند.
اصغر شاهسون امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط