پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همایش متمرکز زائران حج تمتع استان

همایش متمرکز زائران حج تمتع استان
با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین شریفانی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان فارس ، مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری ، مدیر حج و زیارت استان و کارشناس نیروی انتظامی ، عوامل و روحانیون و مدیران کاروان ها ساعت 9 صبح روز جمعه مورخ 15/4/97 در سالن اجتماعات ایثار بنیاد شهید شهرکرد برگزار گردید .
در این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید و اجرای سرود جمهوری اسلامی.
آقای آقابزرگی مدیرحج و زیارت استان پس از خوش آمد گویی و خیر مقدم به مدعوین محترم اقدامات انجام شده در خصوص اعزام زائرین حج تمتع را بیان نمودند.آقای آقابزرگی گفت: شما زائران سفیران جمهوری اسلامی ایران در عربستان هستید و از شما میخواهیم حرکات و رفتار و اخلاق شما موجب سرافرازی و حفظ شان کشورجمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی باشد. ایشان در خصوص هزینه های زائرین حج تمتع ،سال حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی و توصیه به خرید زائرین قبل از اعزام تذکراتی را ارائه نمودند.
در ادامه حاج اقای اسماعیلی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کلیاتی از پیام نماینده ولی فقیه بیان نمودند و افزودند حج رکنی از ارکان اسلام و از جامع ترین عبادات است.و سفر حج ،عبادت عمر لقب گرفته و معمولا بیش از یکبار برای عموم مردم این فرصت فراهم نمی شود.مکه و مدینه مهبط وحی و جای جای آن محفل نزول قرآن کریم است. شما سفیران و پیام اوران انقلابی بزرگ و شهیدانی سرافراز هستید ملت های مسلمان دنیا چشم امید به ایران اسلامی دوخته اند.و کوشش کنید در این سفر زینت مکتب اهل بیت باشید.
در ادامه آقای پیکار موارد و نکات حراستی را بیان نمودند و ضمن آرزوی حجی مقبول و سفری خوش برای زائران بیت ا... الحرام چند مورد امنیتی و سیاسی که باید در طول سفر مورد توجه زائران قرار گیرد را ذکر کردند ایشان اظهار داشت: پس از خروج از کشور باید قوانین کشور میزبان مورد توجه باشد و به خوبی رعایت شود.

پس از آن سرگرد ریاحی کارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تذکرات و نکات مربوط به حمل و نگهداری و استعمال مواد مخدر و قوانین کشور سعودی را بیان و از زائرین خواست که توجه ویژه به این نکات داشته باشند چون در صورت عدم رعایت این تذکرات عواقب بسیار خطرناکی در انتظار آنها خواهد بود.
سخنران آخر جلسه حاج آقا شریفانی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان فارس مطالبی را برای زائران بیان نمودند و اظهار داشتند در این سفر فقط باید خداوند را در نظر بگیرید و این سفر باید مهر خدایی بخورد باید برای این سفر برنامه کامل و جامعی داشته باشیم تا از لحظه لحظه آن حداکثر استفاده را ببریم. در دل خود کینه ی کسی را نداشته باشید. وی ادامه داد در جمهوری اسلامی ایران آموزش حاجیان از اهمیت بالایی برخوردار است در پایان ایشان اظهار داشتند زائران از صرف هزینه های بیهوده پرهیز کنند و ایتام و نیازمندان را مد نظر داشته باشند.
و در ادامه آموزش مناسک به صورت عملی توسط حاج آقای شریفانی صورت پذیرفت.
اصغر شاهسون امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط