پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

گردهمایی یاوران حجاج استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد

گردهمایی یاوران حجاج استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد
گردهمایی یاوران حجاج کاروان های حج تمتع استان چهارمحال وبختیاری روز گذشته با حضور 50 نفر از زائران یاور در شهرکرد برگزار شد

اين گردهمايي از طرف بعثه مقام معظم رهبري و حج و زیارت استان  با هدف ايجاد هماهنگي بين ياوران حجاج كاروانها ، بهره گيري بيشتر از اين ظرفيت ارزشمند و تبيين وظايف ياوران حجاج برگزار شد.


در ابتداي اين همايش حجت الاسلام والمسلمين اسماعيلي مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري ضمن خیرمقدم به یاوران حجاج سال جاری  به آثار معنوي تعاون در حج و كمك به زائرين اشاره نمود و با بيان اينكه تعاون در حج و كمك به زائرين بركات و آثار معنوي فراواني دارد، افزود: اين توفيق با كمك به زائران ناتوان و سالخورده مضاعف مي‌گردد كه اين فرصت را بايد قدر دانست.


در ادامه حجت الاسلام والمسلمین زهیری  از نگاه سيره اهل بيت عليه الاسلام توفيق ياري و خدمت رساني را فرصتي ارزشمند و مغتنم براي ياوران حجاج بر شمردند و بر ضرورت حفظ آبروي شيعيان جهان توسط زائران تاكيد كرد.


وي استفاده از فرصت خدمت به ضيوف الرحمن را توفيقي دانست كه براي كمتر كسي فراهم مي شود ومتذكر شد از بين ميليون ها دلداده و عاشق خدمت ، امسال اين شرايط براي شما فراهم شده است.

حجت الاسلام زهیری تقويت روحيه همدلي، همياري، همكاري و تقويت نظم و انضباط در امور اجرايي و انجام اعمال و مناسك ، زيارات، جلسات و برنامه هاي دسته جمعي قبل و بعد از سفر را از ديگر وظایف ياوران حجاج برشمرد.


آموزش هاي مقدماتي امداد و نجات از جمله گرمازدگي، احياي قلبي و حساسيت هاي بهداشتي سفر بخش ديگري از اين گردهمايي بود كه توسط آقاي مولوی از مدرسان جمعیت هلال احمر  براي حضار ارائه شد

 پاسخ به سوالات شرکت کنندگان و ارائه بسته هاي فرهنگي ياوران حجاج پایان بخش این برنامه بود.

اصغر شاهسون امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط