پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

آغاز ثبت نام جهت حضور در پیاده روی اربعین حسینی (ع) 97

 آغاز ثبت نام جهت حضور در پیاده روی اربعین حسینی (ع) 97

به اطلاع کلیه مشتاقان حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) سال 1397 می رساند سازمان حج و زیارت در راستای ثبت نام و تسهیل در روند صدور ویزا و اعزام زائران اربعین و ساماندهی و برنامه‌ریزی عزیمت زائران از طریق سامانه سماح زیر ساخت های لازم را فراهم نموده است.
از این رو کلیه مشتاقان زیارت اربعین می توانند از ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 5 مهرماه با مراجعه مستقیم به سامانه اینترنتی سماح به نشانی samah.haj.irhttps://  و یا مراجعه به دفاتر مجاز زیارتی سطح استان نسبت به نام‌نویسی برای زیارت اربعین در سامانه مذکور اقدام نمایند.
در خصوص نحوه ثبت نام متقاضیان در سامانه سماح ذکر موارد ذیل ضروری است:
1) بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین پوشش بیمه ای زائران اربعین اجباری بوده و ویزای اربعین برای کسانی صادر خواهد شد که تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار گیرند.
2)درهنگام ثبت نام در سامانه اولین نفر در هر گروه به عنوان سرگروه در سامانه موصوف تعریف می شود و کلیه موارد و نکات مهم در طول عملیات از طریق پیامک برای این فرد ارسال خواهد شدو همچنین افرادی که به صورت یک نفره در سامانه ثبت نام می نمایند خودشان به عنوان سرگروه در سامانه ثبت می شوند.

3) از آنجایی که مراسم پیاده روی اربعین حرکتی جمعی است، توصیه می شود زائران حتی المقدور بصورت گروهی برای حضور در این مراسم ثبت نام نمایند.
4) بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور عراق، گذرنامه متقاضیان زیارت اربعین باید دارای حداقل 6 ماه اعتبار از زمان خروج از مرز برای عزیمت به عراق باشد. لذا لازم است علاقمندان به زیارت اربعین بموقع نسبت به اخذ گذرنامه با اعتبار کافی اقدام نمایند.
8) متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با مراجعه به سایت chb.haj.ir  و یا  شماره تلفن32240800 داخلی 15 تماس حاصل نمایند.

 

                                                                                          روابط عمومی حج و زیارت استان

اصغر شاهسون امتیاز به خبر :