پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

نکات لازم قبل از ثبت نام اربعین98

نکات لازم قبل از ثبت نام اربعین98

زایرین گرامی خواهشمند است قبل از شروع ثبت نام موارد ذیل را با دقت مطالعه فرمایید.

مراسم اربعین سال 1398 با توجه به توافق به عمل آمده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق زایرین می توانند از تاریخ10/6/1398 (1 محرم 1441) لغایت7/8/1398 (30 صفر 1441) بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار جهت زیارت اربعین امام حسین(ع) وارد کشور عراق شوند.

با توجه به توافق ایران و عراق برای مراسم اربعین مُهر کنترل مرزی که توسط پلیس عراق در مرز‌های ورودی به این کشور، بر گذرنامه زوار درج می‌شود، به منزله "ویزا" تلقی می‌شود لذا زایرین محترم توجه داشته باشند که هنگام ورود به عراق حتماً اطلاعات‌شان ثبت و مُهر کنترل بر گذرنامه‌شان درج شود چرا که نداشتن مهر ورود موجب دستگیری در داخل خاک عراق خواهد شد.

با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) اجازه تردد از مرزها به زایرینی که در سامانه سماح ثبت نام نموده باشند داده خواهد شد.

در صورتی که به هر دلیلی ثبت نام شما در سامانه ناتمام ماند برای ادامه کار می توانید از صفحه اصلی سامانه قسمت پیگیری وضعیت و ویرایش ثبت نام خود را ادامه و تکمیل نمایید.

ثبت نام قطعی زایرین منوط به پرداخت هزینه های مصوب می باشد.

در صورت انصراف، هزینه ثبت نام پس از کسر خسارت مربوطه صرفاً به فرد منصرف و پس از دریافت پیامک از طریق تمامی شعب بانک ملی مسترد خواهد شد.

امکان ویرایش تاریخ اعزام پس از ثبت نام تا 72 ساعت در سامانه فراهم می باشد و پس از مدت زمان مذکور تغییر زمان حرکت در سامانه امکانپذیر نمی باشد.

امکان انصراف تا 2 روز قبل از تاریخ اعزام امکان پذیر می باشد و پس از آن سامانه اجازه انصراف نخواهد داد.

طبق اعلام ستاد اربعین دانشجویی کلیه طلاب، دانشجویان و دانش آموزان جهت شرکت در مراسم اربعین نیاز به سپردن وثیقه ندارند لیکن جهت خروج از کشور حتماً می بایست مجوز خروج سیستمی را از سازمان نظام وظیفه استان محل سکونت خود اخذ نمایند.

ثبت نام در سامانه سماح و پرداخت هزینه های مصوب به منزله قرار گرفتن تحت پوشش خدمات بیمه ای و درمانی در داخل خاک عراق خواهد بود، زایرین گرامی حتماً پس از ثبت نام رسید ثبت نام را از سامانه سماح دریافت نمایند و شرایط و تعهدات بیمه را مطالعه نمایند.
زایرین عزیز توجه داشته باشند، جهت پرداخت هزینه های مصوب صرفاً از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح اقدام نمایند و از پرداخت هرگونه وجه دیگری چه به صورت نقدی و یا هر روش دیگر جداً خودداری نمایند. 

لازم به ذکر است ثبت نام در سامانه سماح رایگان است و هزینه هایی که دریافت می شود صرفاً جهت خدمات درمانی و بیمه ای زایرین می باشد که مجموعاً 220,000 ریال است همچنین چنانچه زایرین جهت ثبت نام به دفاتر زیارتی مراجعه نمایند مبلغ 30,000 ریال به عنوان حق الزحمه بابت ثبت نام و ارایه رسید چاپی بر هزینه خدمات درمانی و بیمه ای اضافه و در مجموع مبلغ 250,000 ریال اخذ خواهد شد.
بدیهی است دریافت هرگونه وجهی به صورت نقدی و بیشتر از هزینه مصوب غیرقانونی می باشد.

 

اصغر شاهسون امتیاز به خبر :